S jarem přichází doba, kdy podvědomě cítíme, že chceme své tělo pročistit, podpořit a zregenerovat. Tučná strava a méně pohybu v zimě naše těla zpomalila, zakuklila a je pomalu čas se vylíhnout do produktivnější části roku.

Věděli to i naši předci, kteří pravidelně (třebaže z náboženských důvodů) drželi 40-ti denní půst, kdy od Popeleční středy až do Velikonoc nejedli maso s výjimkou ryb, měli pouze jedno jídlo denně, abstinovali a snažili se více se soustředit na vnitřní klid a projevy milosrdenství vůči potřebným.

Mnozí si všimli pozitivních změn v podobě nárůstu energie, zlepšení spánku, či celkového zdraví těla.

Letos připadají Velikonoce na první dubnové pondělí a postní doba začíná již 17.února.  Takže pojďme se pomalu probudit a vykročit z pohodlí a komfortní zóny svého těla a pojďme si vyzkoušet některé věky osvědčené praktiky.

—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-

Postní jídelníček

Zakázané potraviny: Maso, sladkosti, alkohol, mléčné výrobky, vejce, průmyslově zpracované produkty.

Povolené potraviny: Kváskový chléb, obiloviny, luštěniny, zelenina, ovoce, zeleninovo-ovocné šťávy, máslo, kvalitní oleje z prvního lisu, koření.

Jíme jeden hlavní chod (doporučení v poledně) a dvě lehčí jídla denně.

Praktická ukázka:

Snídaně:

  1. <<Obilná kaše s praženým slunečnicovým semínkem>>
  2. <<Balanční polévka>>
  3. Miso polévka

Oběd:

  1. <<Restovaná hlíva s bulgurem>>
  2. <<Sumeček s batátovo rýžovou kaší>>
  3. <<Dušené batáty s cizrnou>>

Večeře:

  1. <<Žitný chléb z luštěninovou pomazánkou a špenátovým listím>>
  2. <<Cizrnový krém>>
  3. Zelené smootie

—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-

Duchovní přesah

Vzkaz velikonočního půstu má pro mě obrovský přesah pro dnešní „zvláštní“ dobu. Zaměřme se proto na uvědomění dnešní doby, proměnu a obnovu svého života, nastavme své hodnoty s maximální upřímností k sobě samému.

Jak to udělat?

Co nejčastěji (ideálně denně) navazujeme dialog se svým srdcem,  a svůj život podle svého uvědomění uzpůsobíme.

Denní praxe:

10-ti minutové napojení na své srdce.

Sedneme si pohodlně na oblíbené místo, kde nebudeme nikým a ničím rušeni. Zavřeme si oči a pozorujeme svůj dech, který nás odpojuje od našich myšlenek, a vede za naši mysl.

Ve své představě si můžeme pomoci myšlenkou, že se sami sebe zeptáme: „Kdo to pozoruje moje myšlenky?“ a soustředíme se na místo pozorovatele.

Pocit, který nastane je velmi osvobozující, s přívalem energie, a mohou k Vám přicházet různá uvědomění, která doporučuji si po procitnutí zapsat.

Až nastane čas, kdy vám pobyt se sebou samým stačí, tak prociťte zpětně celé své tělo, uvědomte si, kdo jste, kde jste a pomalu otevřete oči. Nespěchejte!

Některý den vám toto cvičení půjde lépe, jindy o něco hůře, nebraňte se svým pocitům a přizpůsobte tomu plynutí času.

Krásný čas přeji Vám všem! Barbora

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *