Jídelníček První Pomoci

Existují životní situace, kdy se se svým zdravím dostaneme do slepé uličky. Nepomáhá základní pravidlo úpravy stravy s eliminací, pšenice, laktózy a uzenin, byliny či léky zdravotní stav zlepší, ale trvale neudrží. V takovém případě doporučuji totální restart těla živinami, lehkým pohybem, meditací, olejovými koupeli a dostatečným odpočinkem.

ZAKÁZANÉ potraviny:

1. CUKR – bílý, třtinový většina druhy sirupů (agáve, kukuřičný, rýžový) a produkty, které ho obsahují (marmeláda, šťáva, čokoláda, sušenky, oplatky, bonbóny, pudinky, zákusky, nutela, sladké nápoje, sušená mléka. Na etiketě výrobků se vyskytuje cukr, glukózový sirup, fruktoza, glukozo-fruktozový sirup.
2. MLÉČNÉ VÝROBKY – mléko, ochucené jogurty, nízkotučné produkty, tvaroh, tavený sýr, plátkové sýry, plísňové sýry, balkánský sýr.
3. UZENINY – salámy, šunky, párky, debrecínky, aspiky, paštiky z konzervy.
4. ALKOHOL
5. KÁVA, POVZBUZUJÍCÍ NÁPOJE, slazené nápoje, bublinkové nápoje
6. MOUKA, ŠKROBY –
průmyslově zpracované rohlíky, chleby, těstoviny z bílé mouky (pšeničná, rýžová, sojová, kukuřičná) koblihy, vánočky, pečivo ze ZMRAZENÉHO polotovaru, kukuřičný a bramborový škrob.
7. TUKY – průmyslově upravené oleje – řepkový, kukuřičný, slunečnicový, sojový, margaríny, ztužené tuky
8. MASO – červené maso (hovězí, vepřové, telecí, skopové, zvěřina)
9. JINÉ – průmyslově zpracované kompoty, marmelády, citrusy občas jako zákusek, sterilovaná zelenina – občas, sojové produkty

POVOLENÉ potraviny:

1. OVOCE- banán, datle, bobulovité ovoce, mango, hruška.
2. ZELENINA – kapusta, špenát, petržel, koriandr, řapíkatý celer, okurka, avokádo, květák, rukola, klíčky, jarní cibulka, rajče, česnek.

Vše v čerstvém stavu.

Inspirativní menu pro 4 týdenní kúru:

Snídaně
1. Šťáva z řapíkatého celeru
2. Teplá voda s citronem a zázvorem
3. Mladý ječmen v teplé vodě.

Svačina:
1. Koktejl: 2ks banánů, 2ks datlí, šálek bobulovitého ovoce (nejlepší jsou lesní borůvky, ale i rybíz, malina, ostružina, višně, angrešt), možno přidat mladý ječmen nebo listy špenátu či petrželky
2. Banán s řapíkatým celerem

Oběd:
1. Listy špenátu, římský salát, okurka, klíčky a ¼ grepu. Zálivka: avokádo, česnek, šťáva z citronu
2. Listy špenátu, baby kapustičky, okurka, rajče, červená cibule. Zálivka: avokádo, česnek, petrželka, šťáva z citronu.
3. Listy špenátu, ledový salát, okurky, rajče, petržel, pokapat umeoctem

Svačina: 1ks hrušky s řapíkatým celerem

Večeře:
1. Špenátová polévka za studena: špenát, rajče, řapík celeru, petrželka, čerstvá pomerančová šťáva, jarní cibulka – vše rozmixujte v mixéru a podávejte s okurkovými nudlemi.
2. Mangová salsa: mango, rajče, řapík celeru, okurka, česnek, petrželka, podávejte na listovém salátě.
3. Grep s listy římského salátu.

Druhá večeře: půl jablka s 1ks datlí

Pitný režim: teplá voda, kokosová voda, voda s citronem, rakytníkem, čistící bylinkový čaj.

Tento jídelníček, kdy po dobu 4 týdnů jíte pouze syrové ovoce a zeleninu v té nejlepší dostupné kvalitě (dejte si opravdu záležet, řešíte přeci restart) s důrazem na velmi nízký přísun tuku, soli vaše tělo uvede do procesu ozdravení. Ovoce a zeleniny jezte bez omezení, není cílem hladověť! Pokud vám bude chybět teplé jídlo, je možno na oběd přidat i zeleninovou polévku, ale celý proces zpomalíte.

Přiznávám, tato kůra není pro všechny, ale pokud jste jako já, rádi máte své tělo pod kontrolou a rádi si ovlivňujete vše, okolo něho sami vyzkoušejte, nebudete litovat.
A pokud se nepovede celý měsíc, nic se neděje, každý den se počítá.

Nezapomeňte, vždy můžete zase začít a kdykoli skončit.

Po dobu této kůry můžete být více unaveni, podrážděni nebo naopak aktivní a radostní, vše záleží individuálně na množství toxinu ve vašem těle.

Každý den dodržujte tyto pravidla:
1. Ranní protažení celého těla (ideál pozdrav slunci)
2. Volnější režim, nedávejte si na tuto dobu jiné vysoké cíle v práci, doma, na plné obrátky pracuje vaše vnitřní tělo.
3. Denně lehká procházka 1 hodinu na čerstvém vzduchu, ideálně mezi stromy.
4. Večerní koupel v polévkové lžíci sezamového oleje s esenciálním olejem sladkého pomeranče. Nebo nemáte-li vanu, po sprše proveďte olejovou masáž celého těla.
5. Denně meditujte
6. Večer jděte spát před 23 hodinou, vstávejte okolo 6 hodiny. V průběhu dne odpočívejte, ale nespěte.

Jídelníček doporučují při řešení autoimunitních či chronických metabolických onemocněních.

V případě, že nemáte odvahu projít tímto obdobím sami, bude mi potěšením Vás celým měsícem provést osobně s on-line podporou. S láskou Barbora

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.