Když duše pláče objeví se strach, aneb jak zvládat úzkosti samoléčbou?

Včera jsem měla v poradně maminku, která se trápí pro svou dceru. Svěřila se jí, že trpí už delší dobou úzkostnými stavy a panikami. Byl to pro ni šok, protože dcerka byla vždy silná, velmi vnímavá a sluníčko celé rodiny. Navíc dnes již dospělá dívka ve svých 20 letech se rozhodla celou záležitost řešit medicínskou cestou a AUTORITA lékaře ji přesvědčila, že jedinou cestou je vzít si prášek. To pro maminku, která má již několikaleté zkušenosti s bylinnou léčbou a produkty Serafin není vůbec snadné přijmout.

Nejsem vůbec proti, v akutních stavech úzkosti, když nemáte ani potuchy co se děje, lékaře navštívit a slabou předepsanou dávku léků NĚKOLIK DNÍ užívat. Pomohou získat sílu fyzického i mentálního těla, ale je potřeba umět říct v pravý čas dost. Léky předepisované na tyto obtíže jsou velmi často silně návykové, a závislosti se člověk zbavuje jen velmi obtížně. Velká spousta lidí se k lékům opakovaně vrací a svou dávku štěstí si shání bůhví kde.

Mezi nejčastěji předepisované léky na úzkosti a paniku jsou Neurol, Rivotril, Lexaurin a Xanax. Jedná se o prášky ze skupiny hypnotik a benzodiazepinů, které mají vliv na zdraví a činnost jater, při dlouhodobém užívání ovlivňují paměť, která se časem stává slabší a slabší. Nejhorší snad je ale pozorovat, jak tyto prášky ovládají osobnost člověka, která se z těla postupně vytrácí, chybí cit, vřelost, nevím jak to jinak nazvat, než že u takto léčených lidí je časem uhašena jiskra jejich života.

Pojďme se však podívat, jak tuto náročnou situaci zvládnout sami a bez prášků?

Je potřeba se připravit na to, že to bude práce, nestane se to ze dne na den, však i pocity strachu a úzkosti se přibližovaly pomalu, i několik let. Co zaručeně pomáhá je, si na několik následujících týdnů, měsíců stanovit pravidla, která budete denně dodržovat.

1. Uvědomte si, že máte problém a je potřeba ve svém životě něco změnit, aby byl problém vyřešen.

2. Den začínejte vždy sámi se sebou bez mobilních telefonů, kde jste byli zvykli prozkoumat, co nového mezi FB přáteli, na Instagramu, ve světě či naši domovině. Místo toho se věnujte  svému tělu, zacvičte si, usmějte se na sebe do zrcadla, popřejte si krásný den, připravte si teplou obilnou kaši s praženými semínky nebo zeleninovou polévku, které vyživí vaši slezinu, odpovědnou za psychiku, kvalitu a množství myšlenek.

3. Denně se hýbejte na čerstvém vzduchu, sluníčku a vracejte se k aktivitám, které vám dělají radost a vykouzlí úsměv na tvářích. Pomůže vám to více si uvědomit sílu prožitku z pozitivních vjemů a oddělit tak od sebe ty vjemy negativní.

4. Vezměte si blok a tužku a každý den si zapište události, co vám udělaly radost, za co jste vděční a situace, z kterých jste byli smutni a proč. Zde si zapamatujte, neexistují chyby, prohry…. ale zkušenosti, z kterých se můžeme poučit, udělat plán a příště je uskutečnit promyšleně s radostí.

5. Naučte se vědomě dýchat, dech vám pomůže rozpustit strach, povolit stažený žaludek, zklidnit srdeční tep a posílit zesláblé nohy. Technik je mnoho, mrkněte třeba na článek Uvolněte se a dýchejte.

6. Začněte meditovat, meditace vám totiž ukáže, jak být v souladu sám se sebou.

7. Zaměřte se na svoji stravu. Již v bodě 2 zmiňuji, že kvalitní strava posiluje slezinu, která je odpovědna za naši psychiku. Z jídelníčku vylučte zcela všechny průmyslově zpracované potraviny, minimalizujte mléčné výrobky a pečivo, vařte si bylinné čaje místo sladkých energetických nápojů, vylučte alkohol. Zařaďte obiloviny (kroupy, zrna špaldy, oves, pohanku), drobné luštěniny (červená, černá čočka, fazolky mungo, adzuki), kvalitní oleje, Ghí, semena a ořechy Maso konzumujte vždy z volného chovu v přirozené podobě a ne uzeniny.

8. Rozlučte se s přáteli, kteří vás v životě jen využívají, neustále si na něco stěžují a nic pro změnu svých životů nedělají. Vždyť jak se zpívá v jedné písní „Pár přátel stačí mít, co uměj za to vzít…“

9. Nežijte na dluh – váš příjem energie /spánek, radosti, přátelé, pohyb, tvořivost…/ ≥ výdeji energie /pohyb, trávení těžké stravy, přemíra myšlení, ubrblaní přátelé, pasivní příjem informací přes sociální sítě, snaha být dokonalý ……/.

10. Nebuďte v úzkostech sami, není se za co stydět, když vaše duše onemocní. Najděte si terapeuta, kterému důvěřujete a který vás naučí techniky, jak se svým tělem pracovat.

A co se bude dít, když budete tyto rady následovat?

Naberete tolik potřebnou sílu k překonání vašeho strachu, k získání jistoty v sebe sama a opětovné radosti ze života. Není to lehká cesta, ale stojí za to, to vám můžu potvrdit z osobní zkušenosti, či z mnoha příběhů z mé poradny.

Nápomocná síla bylin a minerálů:

Bylinný koncentrát Stres a vyčerpání střídat obden s bylinným čajem antistres. Vypít až 1 litr denně.

Do čaje si kapejte tinkturu z kozlíku dle dávkování 3x denně

Kapsle Pohoda v dávkování 2-2-2 a Hořčík s B6 2-0-2, Biominerál D6 Ferr Phos 2x denně rozpustit v teplé vodě.

S láskou a úctou k nám všem Barbora

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.